| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
vlindertje Fanatieke Poster

Geregistreerd op: 22-3-2007 Berichten: 178 Woonplaats: regio zuidoost brabant
|
Geplaatst: Do 10 Jul, 2008 18:53 Onderwerp: |
|
|
Wat raar dat je de tekst niet vantevoren hebt mogen inzien... _________________ In het opgeven van verzet
en het toelaten van verdriet
ligt mijn weg naar harmonie. |
|
| Naar boven |
|
 |
Freda Aktieve Poster
|
Geplaatst: Do 10 Jul, 2008 21:04 Onderwerp: |
|
|
| vlindertje schreef: |
| Wat raar dat je de tekst niet vantevoren hebt mogen inzien... |
Ik heb zelf de tekst wel gelezen maar de titel stond er toen nog niet boven en de vraagstelling was daarin ook veel prettiger. Echt zoals het gesprek was geweest. In de uiteindelijke vorm is er vooral aan de vormgeving veel veranderd. Daarmee bedoel ik de titel van het artikel en de vragen zoals die geformuleerd zijn. |
|
| Naar boven |
|
 |
Lindebloesem Fanatieke Poster

|
Geplaatst: Do 10 Jul, 2008 22:54 Onderwerp: |
|
|
Jammer Angel, gemiste kans dus
Ondertussen ga ik proberen of ik het blad hier nog ergens kan inzien |
|
| Naar boven |
|
 |
Ingres{M} Fanatieke Poster

|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 9:04 Onderwerp: |
|
|
Na lezing van voorgaande berichten, is het misschien beter geen intervieuws meer te geven.
En wat vindt Tom Vanderbiesen hier zelf van?
Is hier een verklaring voor? _________________ Happyness to all beings, it's a..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Rozemarijn Erelid

|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 9:54 Onderwerp: |
|
|
Wat een vreselijke titel, "Vreemdgaan moet kunnen"!
Je zou bijna een rectificatie eisen .................... |
|
| Naar boven |
|
 |
Freda Aktieve Poster
|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 10:23 Onderwerp: |
|
|
| ingres{M} schreef: |
Na lezing van voorgaande berichten, is het misschien beter geen intervieuws meer te geven.
En wat vindt Tom Vanderbiesen hier zelf van?
Is hier een verklaring voor? |
Ik heb hem gemaild met mijn feedback, maar hij heeft nog niet gereageerd. Over wel of geen interviews geven: het voelde aanvankelijk goed in dit geval, maar de uitwerking is vies tegen gevallen. Ik heb gisteravond nog eens nagelezen hoe hijhet in eerste instantie had gemaild, en toen was de vraag stelling heel normaal, maar in het uiteindelijke artikel is het zo banaal geworden. En daar baal ik van, en ik mag hopen dat Tom nog reageerd op mijn mail. |
|
| Naar boven |
|
 |
Rozemarijn Erelid

|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 18:47 Onderwerp: |
|
|
Lijkt me toch wel het minste, dat hij doen kan, reageren op jouw mail, Angel!
Houd je ons op de hoogte? |
|
| Naar boven |
|
 |
Freda Aktieve Poster
|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 19:50 Onderwerp: |
|
|
| Rozemarijn schreef: |
Lijkt me toch wel het minste, dat hij doen kan, reageren op jouw mail, Angel!
Houd je ons op de hoogte? |
Zal ik zeker doen!
Maar vandaag ook niks in mijn mailbox .
Nee, hij maakt geen vrienden op deze manier. |
|
| Naar boven |
|
 |
lehedi2 Fanatieke Poster

|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 22:33 Onderwerp: |
|
|
Kom op laten we gewoon allemaal een pb of een mail naar hem sturen.
Als dat niet helpt weet ik het ook niet meer, maar heeft hij in ieder geval wat te doen. _________________ Groeten Lehedi
De Hel, dat zijn de anderen ( Jean Paul Sartre) |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Vr 11 Jul, 2008 23:26 Onderwerp: |
|
|
@ Angel L F.
Aangezien het hier om een Belgisch blad gaat, is dat niet zo 1, 2, 3 onder mijn bereik.
Maar zou je een voorbeeld kunnen geven van een vraag in de contekst die aan jou gesteld is en hoe het daarna in het blad is gepubliceerd? _________________ Happyness to all beings, it's a..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Habibti1970 Aktieve Poster

|
Geplaatst: Za 12 Jul, 2008 9:40 Onderwerp: Vreemdgaan moet kunnen (als het van je partner mag) |
|
|
Ik heb de P-magazine hier bij me liggen, en het artikel is de reden dat ik hier nog eens kwam "piepen".
En in alle eerlijkheid ... ik vind het nog niet eens zo'n slecht artikel. De getuigenis van Freda, Jaap en Jeroen lijkt me heel eerlijk, en ... (ook in alle eerlijkheid), als ik het zo lees wil ik er meteen voor tekenen om ook zo'n relatie te hebben zoals in het artikel beschreven staat.
Volgens mij zijn er genoeg vrouwen die dromen van de helft van wat Freda heeft: een man die ze graag ziet, die haar graag ziet en waar ze "thuis" bij is. En Freda heeft dat zo maar eventjes dubbel?
Ik koop de P elke week, en naar P-normen is het een erg objectief artikel (!!!!!!!!!!), geen flauwe grapjes of woordspelingen, geen tussen de lijnen door toch maar de mening van de schrijver meekrijgen, en de titel is volgens mij gewoon een "lokkertje" om mensen te doen kijken, want onder die titel staat "als het van je partner mag", wat de zaak toch meteen in perspectief zet (als het mag van je partner is het dan nog overspel?)
Na de getuigenis van de drie mensen is er nog een intervieuw met de schrijfster van het boek "Ik hou van twee mannen", met erbij vermeld hoe je het boek kan kopen. En ik denk dat ik dat maar eens ga doen ook!
Dus, mijn idee is dat het geeneens zo'n slecht artikel is, en dat het in heel wat huishoudens polyamorie bespreekbaar of "bebabbelbaar" zal maken, of ondertussen zelfs al heeft gemaakt.
Voor mij gaat de balans naar "positief". |
|
| Naar boven |
|
 |
glinsterster Fanatieke Poster

|
Geplaatst: Za 12 Jul, 2008 12:14 Onderwerp: |
|
|
Mooi om ook een andere mening te lezen nu. Ik kan me wel voorstellen, dat het artikel voor iemand die geďnterviewd werd anders leest dan voor een buitenstaander. Ik ben het met Habibti eens dat je zeker moet kijken naar de manier hoe in dat blad algemeen artikelen geschreven zijn. Dan kun je van te voren een beetje weten waar je aan begint, als je je laat interviewen.
Ik denk als Tom zich verdiept heeft in de polywereld , dat hij kan weten, dat van die kant negatieve reacties komen wat de titel betreft. Als journalist zou je andere ''lokkertje'' kunnen vinden, waarmee de mensen die met polyamory bezig zijn juist omdat ze niet vreemd willen gaan, zich ook in kunnen vinden.
Dat plyamory geoorloofd vreemdgaan betekent, is een wijd verbreid misverstand en brengt polyamory in een licht wat niet juist is, net zo als veel gedacht wordt dat mensen die aan polyamory doen mensen zijn die gewoon maar in het rond n*ken. Je kunt over vreemdgaan of veel wisselende seksuele contacten en of je zo iets wel of niet afkeurt of neutraal tegenover wilt staan, verschillend denken. Door een titel als "vreemdgaat moet kunnen" gaan juist dit soort discussies over vreemdgaan op de voorgrond staan in plaats van de discussies wat polyamory betekent en welke voor en nadelen daarmee verbonden zijn.
Habibti, wat een rijkdom ja, om een thuisgevoel dubbel te hebben..
Het boek van Ageeth is zeker de moeite waard om te lezen.
Jou stelling om je niet door een titel te laten verblinden en hierdoor een heel artikel maar niets te vinden, vind ik een goede houding. _________________
Geluk is niet iets kanten klaar's. Het ontstaat vanuit je eigen daden.
Groetjes van glinsterster |
|
| Naar boven |
|
 |
Habibti1970 Aktieve Poster

|
Geplaatst: Za 12 Jul, 2008 13:13 Onderwerp: |
|
|
| glinsterster schreef: |
Dat polyamory geoorloofd vreemdgaan betekent, is een wijd verbreid misverstand en brengt polyamory in een licht wat niet juist is, net zo als veel gedacht wordt dat mensen die aan polyamory doen mensen zijn die gewoon maar in het rond n*ken. |
Voila, als er nu één ding is dat ik geleerd heb van hier op deze website "rond te hangen", dan is het wel dat polyamory niks, maar dan ook niks met "wildneuken", of "wél de lusten en niet de lasten" te maken heeft. En dat is een verrijking, ongeacht of het voor mij op dit moment in mijn leven wel of niet mogelijk is. Of dat in de toekomst wel of niet zal zijn.
Houden van mensen is mooi, samen heel intiem zijn kan door samen te vrijen, maar dat hoeft niet.
Het gaat en draait rond het openstaan voor, en het houden van. En dat is iets waar ik heel erg graag heel erg goed in zou zijn.
Zou ik een polyamory-fan zijn?  |
|
| Naar boven |
|
 |
glinsterster Fanatieke Poster

|
Geplaatst: Za 12 Jul, 2008 13:55 Onderwerp: |
|
|
Dat bedoel ik nu precies, een titel zoals in het P-blad geeft discussies over onderwerpen waar polyamory juist niets mee te maken heeft en geen discussies die met polyamory zelf te maken hebben.
Wat ik bedoel en wat mij zo fijn lijkt is om het over polyamory te hebben, niet door het tegen iets anders af te zetten, maar als een op zichzelf staande samenlevingsvorm. _________________
Geluk is niet iets kanten klaar's. Het ontstaat vanuit je eigen daden.
Groetjes van glinsterster |
|
| Naar boven |
|
 |

|
Geplaatst: Do 14 Aug, 2008 17:18 Onderwerp: Hoe zit het nu? |
|
|
Feit blijft wel dat er hier nog steeds geen reactie komt van Tom Vanderbiesen over hoe het nu zit met de veranderde vraagstelling.
Ik vind dat hier vertrouwen geschonden is.
Daardoor kan ik mij wel voorstellen dat mensen nu terughoudend zijn geworden met interviews te geven.
Dus Tom, wees eens even zo sportief om hier te reageren en uitleg te geven hoe de vork nu in de steel zit. _________________ Happyness to all beings, it's a..... |
|
| Naar boven |
|
 |
|