♥♥♥ www.polyamory.nl Forum Index ♥♥♥ www.polyamory.nl
Eerste Nederlandse PolyAmory Website

HELPHELP   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen ChatChat International ChatInternational Chat   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
♥♥♥ www.polyamory.nl

Polydynamische dilemma's
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ♥♥♥ www.polyamory.nl Forum Index -> PolyAmory Forum
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kate
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul, 2010 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

.
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul, 2010 15:01    Onderwerp: culinaire kunsstukjes.. Reageer met quote

Ik begrijp het: Dus een voorbeeld van een polydynamische dilemma.
Dat wordt dus helemaal niets met die doperwtjes en worteltjes...
Er groeit en bloeit nog meer dan dat!
kate
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Do 29 Jul, 2010 23:49    Onderwerp: Reageer met quote

precies, radijzen, bieten, kolen en noem maar op. Ik hou van veel afwisseling.

Als je - ondanks dat je als kind langzaamaan bij het opgroeien afscheid leek te moeten nemen van je fantasiewereld waar je in mocht geloven zolang je geen verantwoordelijkheden hoefde te dragen voor jezelf en de ander - als je als volwassene die verwondering, die fantasie en creativiteit toch kunt behouden naast de waarheden die zich aan je opdrongen en de leugens die ontmanteld werden, naast dat de verantwoordelijkheid voor je eigen geluk en die van de ander een belangrijke plaats in ging nemen bij je doen en laten, dan heb je de hoofdprijs, vind ik.
Die hoofdprijs deel ik met mijn partner, in alle openheid.

En wat het kamperen betreft, onze
biedt maar plek voor 3. Geen plaats meer over dus.
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 1:01    Onderwerp: Reageer met quote

Sintnicolaas heeft anders wel zilver gehaald.....
kate
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 1:09    Onderwerp: Reageer met quote

zou de afstand van die speer wel naar waarheid gemeten zijn?
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 1:20    Onderwerp: Reageer met quote

Dat kun je nalezen op NOS-teletekst, pagina 851.
icon_biggrin.gif

PS: Op drie a vierjarige leeftijd, vroeg ik aan mijn oma: "Waar kom ik vandaan? "
Antwoord van Oma: "We hebben je gevonden in de tuin".
Circusgirl
Aktieve Poster

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Wat leuk, dat er nog mensen zijn die in 'de waarheid' geloven. Was die niet doodverklaard door Nietzche of gooi ik nu echt alles door elkaar?

Interessant topic ben je gestart Old Harry.
Ik vraag me af, heeft mevrouw Old Harry niet zelf gekozen, op het moment dat ze besloot zijn waarheid niet te willen horen/ aanvaarden/ de deur dicht gooide. Is dat dan niet kiezen voor een leven in (zalige) onwetendheid?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Inge 123
Gebruiker

BerichtGeplaatst: Vr 30 Jul, 2010 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Wel ja dat heb ik ook al bedacht vaak : je creeërt uiteindelijk alles mee ... het is belachelijk de 'onwetende' partner in de slachtofferrol te plaatsen, zo simpel zit het niet in elkaar, als je een beetje geleefd hebt weet je dat ....
bv als een partner duidelijk aangeeft hier geen ruimte voor te kunnen maken in zijn/haar hart en/of hoofd tja kom er dan nog maar mee hé als je die niet 'kwijt' wil ... het ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid natuurlijk, want ja misschien kan ze het wél aan en zal haar dat doen groeien in welk opzicht dan ook ....
Maar wat mij zo fascineert 'old harry' (hoe oud ben je eigenlijk icon_wink.gificon_wink.gificon_wink.gif) is hoe dat mentaal 'fikst' en niet gesplitst geraakt en aanwezig blijft in het hier en nu ... ik vind het al zo moeilijk om in openheid 2 mannen te 'hebben' en dan weer hier en dan weer daar aanwezig te zijn. Ben je dan écht volledig bij de ene en vervolgens volledig aanwezig bij de andere (want ja bv dat mailen en smssen is een bij uitstek neit-nu activiteit) Indien ja : chapeau, indien nee, hoe slaag je erin 'gezond' te blijven. dit is echt een nieuwsgierigheidsvraag hé, geen oordeelskwestie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
yvanka
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug, 2010 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

Tja liegen....wat is dat. We zijn zo gewend om te liegen dat we het zelf vaak niet meer in de gaten hebben....om ons aan te passen en om te overleven in situaties, laten we gewoon verschillende gezichten op verschillende momenten. Naar het ons uit komt...is dat dan onwaar, of ook waar? Of is het handig en slim.
In mijn ogen is het hele traditionele huwelijk sowieso gebaseerd op """leugens""". dat wordt ons met de paplepel ingegoten. Vanuit de liefde voor elkaar, doen we ons best alleen die delen van ons te laten zien, die acceptabel zijn binnen het concept huwelijk. Dus in die zin doet Old Harry het harstikke goed. Hij doet zijn best om zijn huwelijk te redden door maar een deel van de waarheid te laten zien, en zijn liefde blijkt uit deze inspanning. Het huwelijk is een mooi concept, maar bestaat als plaatje vooral in je hoofd. De werkelijkheid speelt zich af in je gevoelens op het ene moment. En dat is ook meteen de enige waarheid. Als je zelf niet volgens die waarheid wil leven, doe je om te beginnen je zelf te kort. Het wordt dan tijd dat je niet meer in in je eigen gedachten spinsels gelooft. Gedachten kunnen niet met gedachten bestreden worden. Dan blijf je aan het rondjes draaien. Je bent toch die ondeelbare Ene. Old Harry, jou probleem is m.i dat je te veel 'denkt'. Daardoor blijf je hangen in verdeeldheid. De ene oplossing brengt dan meteen weer het volgende probleem voort. Dus huppa, loslaten al die concepten en bouwwerken in je hoofd, die je in stand houdt vanuit angst. Ga leven vanuit je natuurlijke zelf, sta jezelf toe oorspronkelijk en authentiek te zijn, of op zijn minst....streef er naar. Zoals je nu leeft zit je in een enorme kramp van je verstand....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
usatoday
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Ma 16 Aug, 2010 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Polydynamische dillema’s tussen mensen…..

En hoe zit het met PDD's tussen mensen en dieren?

Ik moet het van me afschrijven: onze buren hebben een nieuw hondje… zo’n Benji die voortdurend keft en die zo’n venusheuvel-voorgevormd-befhoofd heeft. Eergisteren stond de buurvrouw voor ons aan de deur: "Ik kom je ons nieuwe hondje voorstellen…" . “Ehhh nieuwe hondje” , stamelde ik, “Wat is gebeurd met de oude hond Karel”? “Die hebbah we gisteren laaaatah inslaaapah”, gaf mijn buurvrouw in opgewekt plat Soesterkwartiers. Ik kreeg zin om haar voor deze totaal onempathische ego-centrische kletskoek met haar hoofd tegen de muur te slaan, maar ik beheerste me met de opmerking dat ze in China dit soort hondjes als sateetje doordraaien en dat ik blij was dat mijn buurvrouw Benji van dit noodlot redde. Ze knikte me vertwijfeld toe en verdween.

Het is een soort levende Tarzan en een substituut voor onattente echtgenoten. Mijn buurvrouw en buurman krijgen ruzie om dit beestje; hij heeft zin om hem kogelslingerend het huizenblok over te lanceren, en zij vindt Benji zo lief…. Ze lakt de nageltjes zelfs van het beestje….links rood en rechts groen. Als ik niet nautisch onderlegd zou zijn, met stuurboord groen en bakboord rood, dan zou ik mijn buren op deze grond alleen al aangeven bij de lokale psychiatrische inrichting.

Noah heet ie….. Kom hier Noah, Ga weg Noah, Doe eens normaal Noah, Oh wat goed Noah!! Sta je nu zelfs rechtop te urineren Noah! Foei Noah. Om het Poly-animal-dynamische dilemma compleet te maken is er ook nog een papagaai bij. Het is een grijze roodstaart. Dit dier immiteert de kefgeluiden van Noah op momenten dat ie zelf in zijn zuurstoftentje aan het herstellen is van zijn neurotische gedrag. Continuïteit is gewaarborgd.

Ik krijg sterk de indruk dat mijn buurvrouw dit hondje gebruikt als projectie-element voor niet gekregen kinderen, voor niet gekregen orgasmes, voor niet gekregen tederheid. Ja dat is triest voor haar. Ik kom er wel doorheen; ik verlang naar de winter die mijn tuindeuren weer doet sluiten.
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Di 17 Aug, 2010 11:33    Onderwerp: Reageer met quote

Noah???
Was dat geen scheepsmagnaat uit vroegere tijden?
Hoe heette die rederij ook al weer?

En dan die papegaai.
Die hoort bij een andere kapitein.
Van rederij Walt Disney...
Ik dacht al dat er iets niet in de haak was.

Volgens mij haal je de boel door elkaar, USAtoday.
Misschien nog eens even goed in de krant lezen, al dan niet achter de tuindeuren.

Er staat vandaag zelfs iets in (news) over een rollercoasterlover, zou dat mogelijk wat met PA van doen hebben?
Schijnt nog gezond te zijn ook, je kunt er op je 78-ste nog aan doen.
icon_smile.gif
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Di 17 Aug, 2010 17:34    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels staat het verhaal van de rollercoasterlover in de USAyesterday....
josien
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Di 17 Aug, 2010 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Vriendelijk vrzoek:
Kan de vervuiling weer achterwege blijven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Ingres{M}
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Di 17 Aug, 2010 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Juist ja.
Met de papagaai zit ik er waarschijnlijk naast.
Vermoedelijk bedoelt USAtoday met de papagaai, Old Harry, de starter van dit topic.
De rest van het polydynamisch-kynologisch raadsel van USAtoday, laat ik aan anderen.
kate
Fanatieke Poster

BerichtGeplaatst: Wo 18 Aug, 2010 12:13    Onderwerp: Reageer met quote

Het is heel simpel:

Sommige mensen sturen in zwaar weer een 'message in a bottle' en staan na verloop van tijd weer zij aan zij in vrijheid van geest te blinken in de zon.

Anderen vullen helaas, opgesloten in eigen geest en eigen waarheid, hun fles met azijn en zinken daardoor langzaam naar de bodem, zelfs gewelddadiger wordend, waar hun signalen het wateroppervlak niet meer bereiken om opgepikt te kunnen worden door mensen die wel een hand willen uitsteken.
Zo vissen ze iedere keer achter het net, missen ze de boot en projecteren hun shit op alles wat ze al zinkende om zich heen zien dwarrelen.

Tja....ik word er eigenlijk wel wat triest van. Sterkte gewenst Roger, 't moet een zware dobber voor je zijn!

De uitdrukking "zware dobber' is trouwens wel toepasselijk hier.
"Op het eerste gezicht lijkt de uitdrukking ontleend te zijn aan het vissersberoep, maar schijn bedriegt. In de 17e eeuw was het niet dobber maar dobbel, en de oorsprong ligt dus bij het dobbelspel: een qua (= kwade) dobbel hebben betekende eigenlijk: veel kans hebben het dobbelspel te verliezen." Dobbel betekent hier dus 'het dobbelen, dobbelspel, worp bij het dobbelen'.

Als je de omgang met mensen beleeft als een kansspel waarin je hoge ogen moet blijven gooien loop je het risico flink te verliezen.

En Josien, excuses voor deze 'vervuiling'. Zal niet weer gebeuren, daar houd ik me aan.icon_wink.gif
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    ♥♥♥ www.polyamory.nl Forum Index -> PolyAmory Forum Tijden zijn in EET (Europa)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 8 van 9

Ga naar: